Більше 12 років суцільних збитків від блискучого Uber

🚕 Американський Uber – приклад еталонного стартапу, чиє ім’я по праву стало прозивним. Додаток змінив наш погляд на міський транспорт. Ідея залучення незалежних виконавців була багаторазово скопійована і створила поняття гіг-економіки. Стратегію направлення всіх ресурсів в маштабування перейняли десятки майбутніх єдинорогів.

Ідея move fast and break things спрацювала як і замислювалася: Uber залучив $ 11,5 млрд інвестицій, які направив на захоплення ринків в 70 країнах і 900 містах. 3,5 млн водіїв і кур’єрів виконують близько 1.2 млрд замовлень в рік. Вартість компанії взимку сягала $ 110 млрд (зараз – $ 94).

АЛЕ модель агресивної експансії має побічні ефекти. При виручці в $ 11.1 млрд в 2020 компанія показала черговий збитковий рік, на цей раз в $ 6.8 млрд. 25% комісії Uber при величезних оборотах і невеликих витратах повинні давати хороший прибуток. Але це не включає покупку стартапів за $ 3,7 млрд. Або $ 250 млн на мотивацію водіїв. А ще маркетинг і демпінг. І так далі…

Витративши 5 років і $ 600 млн компанія програла суд в Лондоні: тепер Uber зобов’язаний платити 70 тис. місцевим водіям зарплати, відпускні та пенсії. Модель вільного найму, яка дозволяла виходити в плюс на ключовому британському ринку, не встояла під тиском профспілок і регуляторів.

Щорічно втрачаючи мільярди, Uber завжди планував одного разу монетизувати лідерство: підвищити тарифи і вийти в прибуток. Але його бізнес-модель легко копіюється: за останні 5 років зросли десятки конкурентів по всьому світу.

Маючи перед очима приклад, вони будували процеси ефективніше.

У Didi, який “вичавив” Uber з китайського ринку, вдвічі нижчі тарифи, але при цьому $ 1 млрд чистого прибутку за минулий рік.

Читайте також:  Іран заборонив майнинг криптовалюти через проблеми з електрикою
Карта потужних сервісів таксі по всьому світу. Uber – досі найбільший.

Поїздки на Uber вже дорожче інших варіантів, але він залишається збитковим: ще мінус $ 1.5 млрд в першому кварталі. Компанія намагається перебудовуватися, прибуток від сервісів доставки впевнено зростає і вже приносить ⅔ виручки, але в цілому Uber поступово втрачає свої позиції.

Захист регуляторами прав працівників тільки підвищить витрати Uber. Перенесення витрат на клієнтів – вірний спосіб програти конкурентам: поїздка з Манхеттена в аеропорт, яка обійшлася в $ 248 і виявилася дорожчою авіаквитка, вже стала мемом. Складно сказати, що чекає компанію, ім’я якої стало синонімом венчурного успіху.

Вікторія Тарнова
Вікторія Тарнова
Прихильник довготривалих торгів та надійних стратегій. Незалежний аналітик. Вважає криптовалюти меккою для інвестора. Редактор "SellBuy"
spot_img
spot_img

Останні статті