Додому Аналітика Більше 12 років суцільних збитків від блискучого Uber

Більше 12 років суцільних збитків від блискучого Uber

144

🚕 Американський Uber – приклад еталонного стартапу, чиє ім’я по праву стало прозивним. Додаток змінив наш погляд на міський транспорт. Ідея залучення незалежних виконавців була багаторазово скопійована і створила поняття гіг-економіки. Стратегію направлення всіх ресурсів в маштабування перейняли десятки майбутніх єдинорогів.

Ідея move fast and break things спрацювала як і замислювалася: Uber залучив $ 11,5 млрд інвестицій, які направив на захоплення ринків в 70 країнах і 900 містах. 3,5 млн водіїв і кур’єрів виконують близько 1.2 млрд замовлень в рік. Вартість компанії взимку сягала $ 110 млрд (зараз – $ 94).

АЛЕ модель агресивної експансії має побічні ефекти. При виручці в $ 11.1 млрд в 2020 компанія показала черговий збитковий рік, на цей раз в $ 6.8 млрд. 25% комісії Uber при величезних оборотах і невеликих витратах повинні давати хороший прибуток. Але це не включає покупку стартапів за $ 3,7 млрд. Або $ 250 млн на мотивацію водіїв. А ще маркетинг і демпінг. І так далі…

Витративши 5 років і $ 600 млн компанія програла суд в Лондоні: тепер Uber зобов’язаний платити 70 тис. місцевим водіям зарплати, відпускні та пенсії. Модель вільного найму, яка дозволяла виходити в плюс на ключовому британському ринку, не встояла під тиском профспілок і регуляторів.

Щорічно втрачаючи мільярди, Uber завжди планував одного разу монетизувати лідерство: підвищити тарифи і вийти в прибуток. Але його бізнес-модель легко копіюється: за останні 5 років зросли десятки конкурентів по всьому світу.

Маючи перед очима приклад, вони будували процеси ефективніше.

У Didi, який “вичавив” Uber з китайського ринку, вдвічі нижчі тарифи, але при цьому $ 1 млрд чистого прибутку за минулий рік.

Читайте також:  Слабка ланка – долар США
Карта потужних сервісів таксі по всьому світу. Uber – досі найбільший.

Поїздки на Uber вже дорожче інших варіантів, але він залишається збитковим: ще мінус $ 1.5 млрд в першому кварталі. Компанія намагається перебудовуватися, прибуток від сервісів доставки впевнено зростає і вже приносить ⅔ виручки, але в цілому Uber поступово втрачає свої позиції.

Захист регуляторами прав працівників тільки підвищить витрати Uber. Перенесення витрат на клієнтів – вірний спосіб програти конкурентам: поїздка з Манхеттена в аеропорт, яка обійшлася в $ 248 і виявилася дорожчою авіаквитка, вже стала мемом. Складно сказати, що чекає компанію, ім’я якої стало синонімом венчурного успіху.