Додому Аналітика Для авіаперевізників погода ще довго буде “нельотною”

Для авіаперевізників погода ще довго буде “нельотною”

108

✈️ Втрати авіаперевізників в минулому році перевищили $ 126 млрд, майже 10% від $ 1.4 трлн ринку. Число пасажирів впало на 66%, капіталізація компаній – на 56%. В цьому році трафік не перевищить половину до пандемійного і повернеться до колишніх 4,5 млрд пасажирів не раніше 2023.

До того як були закриті кордони, в рік літаки здійснювали 38 млн польотів. 35% припадало на азіатські країни, 27% – ЄС і 22% – США. На близькосхідні авіакомпанії довелося 15% світового трафіку. Американці більше всіх люблять батьківщину – 66% припадало на внутрішні рейси, в Європі – тільки 10%.

Пандемія зробила вкрай боляче ринку, який живе за планами і розрахунками на 10-20 років вперед. До 2039 число пасажирів повинно було перевищити 10 млрд. Зараз знизили до 8.5 млрд. Мабуть, вірусів точно більше не буде.

Airbus і Boeing нарешті замість постійного скасування замовлень почали їх знову отримувати. Але маштаб вже не той – на щедрих азіатських і близькосхідних тендерах вони показували по 800-900 лайнерів на рік у кожного. І готувалися до створення флоту з 43 тис. нових бортів до 2040, як раптом… Covid-19.

Авіакомпанії після хронічних збитків врятувалися завдяки величезним субсидіям, але отримали в комплекті посилення держ контролю. Майбутнє лоукостерів, на яких до пандемії припадала третина всього трафіку, вкрай туманне. Їх прибуток будувалася на максимальної завантаженості бортів та чіткого планування рейсів – в найближчому майбутньому такого не світить (хоча завдяки вакцинації і колективному імунітету ситуація може покращитися).

Регулярно літає всього 1% жителів землі, в основному у справах, так як це задоволення не з дешевих. І нехай вони готові терпіти обов’язкові маски і носити паспорти про вакцинацію, що робити при локдаунах і закриттях кордонів поки не вирішили.

На цьому тлі – хвилинка позитиву, що межує з інфантилізмом. У травні стартап Boom Supersonic отримав $ 3 млрд на виробництво 15 надзвукових комерційних лайнерів. Чудо машина буде через 8 років літати на біопаливі зі швидкістю 1.7 маха. Хоча поки немає навіть прототипу, замовлень на $ 200 мільйонний літак надійшло понад 70.

Читайте також:  Чи можна буде не працювати, а отримувати гроші просто так?

Побажаємо їм успіху!