Для авіаперевізників погода ще довго буде “нельотною”

✈️ Втрати авіаперевізників в минулому році перевищили $ 126 млрд, майже 10% від $ 1.4 трлн ринку. Число пасажирів впало на 66%, капіталізація компаній – на 56%. В цьому році трафік не перевищить половину до пандемійного і повернеться до колишніх 4,5 млрд пасажирів не раніше 2023.

До того як були закриті кордони, в рік літаки здійснювали 38 млн польотів. 35% припадало на азіатські країни, 27% – ЄС і 22% – США. На близькосхідні авіакомпанії довелося 15% світового трафіку. Американці більше всіх люблять батьківщину – 66% припадало на внутрішні рейси, в Європі – тільки 10%.

Пандемія зробила вкрай боляче ринку, який живе за планами і розрахунками на 10-20 років вперед. До 2039 число пасажирів повинно було перевищити 10 млрд. Зараз знизили до 8.5 млрд. Мабуть, вірусів точно більше не буде.

Airbus і Boeing нарешті замість постійного скасування замовлень почали їх знову отримувати. Але маштаб вже не той – на щедрих азіатських і близькосхідних тендерах вони показували по 800-900 лайнерів на рік у кожного. І готувалися до створення флоту з 43 тис. нових бортів до 2040, як раптом… Covid-19.

Авіакомпанії після хронічних збитків врятувалися завдяки величезним субсидіям, але отримали в комплекті посилення держ контролю. Майбутнє лоукостерів, на яких до пандемії припадала третина всього трафіку, вкрай туманне. Їх прибуток будувалася на максимальної завантаженості бортів та чіткого планування рейсів – в найближчому майбутньому такого не світить (хоча завдяки вакцинації і колективному імунітету ситуація може покращитися).

Регулярно літає всього 1% жителів землі, в основному у справах, так як це задоволення не з дешевих. І нехай вони готові терпіти обов’язкові маски і носити паспорти про вакцинацію, що робити при локдаунах і закриттях кордонів поки не вирішили.

На цьому тлі – хвилинка позитиву, що межує з інфантилізмом. У травні стартап Boom Supersonic отримав $ 3 млрд на виробництво 15 надзвукових комерційних лайнерів. Чудо машина буде через 8 років літати на біопаливі зі швидкістю 1.7 маха. Хоча поки немає навіть прототипу, замовлень на $ 200 мільйонний літак надійшло понад 70.

Читайте також:  В Instagram та Facebook різко виріс ринок підробок

Побажаємо їм успіху!

Вікторія Тарнова
Вікторія Тарнова
Прихильник довготривалих торгів та надійних стратегій. Незалежний аналітик. Вважає криптовалюти меккою для інвестора. Редактор "SellBuy"

Останні статті