Додому Аналітика Facebook красиво… згасає?

Facebook красиво… згасає?

190

🌐 Головна світова соцмережа з початку року подорожчала на 30% – аудиторія все ще зростає, а цифрова реклама набирає обертів. Вартість компанії на пару днів навіть перевищила заповітні $ 1 трлн. Втім, залишитися в одній лізі з Google, Apple, Microsoft і Amazon в майбутньому їй навряд чи вдасться.

У червні Facebook почав падати, в той час як інші з групи FAANG додали 2-8%. На перший погляд 1.9 млрд щоденних користувачів – це капітал, який складно не реалізувати. З іншого, божевільні річні доходи в $ 84 млрд на 97% зобов’язані рекламі – а тут з’явилися проблеми.

Фішка недавнього оновлення Apple – запит у користувачів дозволу на забір персональних даних, привела до очевидних результатів: 75% виявилися проти. В результаті Facebook втратив актуальну статистику про користувачів iOS в мобільних додатках (це левова частка відвідувань) і більше не може показувати замовникам ефективність реклами в яблучній екосистемі.

Менше даних означає гірший таргетинг і відповідне падіння виручки – в червні реклама в додатках на iOS коштувала вже на 30% дешевше ніж на гаджетах з Android. Для Facebook це могло б стати лише зміною каналів доходу при збереженні балансу. Але коли Google зробить те ж саме у 2022-му – впаде вартість всієї реклами FB.

Ринок цифрової реклами зростає дикими темпами, але для Facebook вікно можливостей в ньому стрімко стискається. Без таргетування рекламодавці платитимуть менше і від Цукерберга тут уже мало що залежить. Соцмережа не робила критичних помилок – просто правила змінюються, конкуренти виявилися винахідливішими, а ФБ занадто великий і тому інертний.

Весь західний світ вже підписаний на Facebook, Instagram і WhatsApp. Тому приріст аудиторії йде з ринків, що розвиваються, причому не з Китаю (де у компанії бан), а від бідних жителів з Індії, Нігерії, Пакистану і т.д. Це дешевий трафік на межі самоокупності.

Читайте також:  Більше 12 років суцільних збитків від блискучого Uber

Компанія довго не програвала жодному конкуренту, на кшталт Google+, Viber, Telegram, Snap або ВК. Але з’явився TikTok і банально “віджав” молоде покоління начисто. Його вже скачали 3 млрд раз – а це рубіж, який вперше підкорила програма не від Facebook. Вже третина компаній включила TikTok в медіаплани, в США він все частіше стає головним рекламним майданчиком.

Головна проблема Facebook у тому, що вперше компанія не розуміє куди йти.

Криптовалюта Libra була цікавим проектом, але регулятори зарубали її на корені. Інвестувати $ 1 млрд в розвиток платного контенту теж слабкий крок – у цій ніші гостра конкуренція і дуже сильні гравці. А функція додавання замовлень в Instagram виглядає блідою тінню китайських екосистем social ecommerce.

Без шансів?

Facebook – знакова компанія, яка без всяких сумнівів є одним з архітекторів нашої цифрової ери. Свого піку вона досягла в 2016-17 роках. Хоча її цикл поки далекий від завершення, але очевидно, що він спрямований в бік повільного, але нестримного згасання. Чи є шанс?)