Класичний автопром тепер по підписці?

🚗Відвернемося від “модних” компаній, у яких в лінійці всього кілька моделей і випуск на рік рахується в сотнях тисяч. У світі ~1,3 млрд автомобілів і щоб просто підтримувати автопарк, потрібне виробництво в десятки мільйонів.

Отже, чим займаються лідери галузі?

Умовно розділимо їх на кілька основних груп:

Цікаві

Volkswagen (VW) знову другий, випустивши минулого року 9.3 млн авто. Половина продажів припала на Європу, де він зайняв чверть ринку і частка лише зростає. Також лідирує у Китаї з 20%. Докори VW у тому, що він відстав від трендів виявилися передчасними – компанія просто чекала свого моменту: коли клієнти дозріли для електрокарів, німці виявилися готовими.

У новій стратегії ключова роль відводиться електриці, включаючи акумулятори, зарядні станції та ПЗ (програмне забезпечення). На зелені автомобілі вже припадає 6% випуску. Є платформа ID під електрокари та 5 тис. розробників софту. На горизонті в 3-5 років у нього всі шанси вийти в лідери: німецька якість однозначно вища за китайську та американську збірки Tesla.

BMW з 2.3 млн машин займає 13% світового преміального ринку та міцні позиції в ЄС та Китаї. Вже зараз 12% від продажів компанії – гібриди, а плани розвитку схожі на VW.

Невизначені

Toyota повернула лідерство з 9.5 млн авто, демонструючи феноменальну стійкість: середнє річне зростання за 10 років +3%. Нехай третина обороту припадає на саму Японію, але бренд лідирує у багатьох країнах АТР, Латинської Америки та Африки. На жаль, стабільність переходить у консерватизм, не найкраща стратегія в епоху великих змін. Компанія досі віддає перевагу гібридам, а не електрокарам.

Поки що складно оцінити синергію від створеного минулого року Stellantis – злиття Fiat Chrysler та Peugeot Citroën. 7.1 млн річних продажів теоретично виводять її на третє місце. Але головні напрямки – це 20% ринку в ЄС та трохи менше в обох Америках. В АТР компанія майже не представлена. А частка електрокарів менше 4%, і переважно це хітовий гібридний Fiat 500. Є шанс, що партнерство з Amazon якось допоможе.

Читайте також:  Елітне споживання знову на підйомі

“Лузери”

GM продовжує втрачати позиції: 6,8 млн продажів, виручка стагнує, з 2015 року середнє річне зростання -7%, а з плюсів хіба що спільні проекти з китайським SAIC. Але при цьому амбітні плани інвестицій у $35 млрд в електро сектор.

Схожа ситуація з Ford4,2 млн проданих авто, на 2 млн менше, ніж у 2015. Навіть світовий пікап номер один F-150 і такий самий фургон Ford Transit не допомагають компанії виходити в плюс. Незважаючи на сумні реальні цифри, завдяки анонсам електромоделей, GM та Ford зуміли зацікавити інвесторів та за рік майже подвоїти капіталізацію.

Які тренди?

500+ моделей електрокарів та гібридів це вже не новина, а реальність. Розумні помічники переводять водіння на інший рівень – по хайвею нове авто може цілком йти без водія. Якщо вони у групі, то трафік взагалі починає регулювати сам себе. Датчики проектують так, що система самодостатня, а рішення розумної системи (на зразок екстреного гальмування) мають пріоритет над діями людини.

Якщо дивитися на перспективу, то головний тренд – перехід на MaaS, де “покупка автомобіля, це лише початок чудової дружби”. Тобто клієнта відправляють в безмежне коло оновлень софту, преміум підписок та опцій, які не доступні у купленому вами автомобілі. Поліпшити керованість та додати потужність можна за додаткову плату, як це вже робить Tesla. VW думає запровадити погодинну плату за автопілот. І т.д.

intelligent vehicle cockpit and wireless communication network concept

Також прийнято спільну архітектуру для розробників софту SOAFEE, тобто створюється вільний ринок. Як воно працює на смартфонах, ви все знаєте й так (напр. Android-системи дали поштовх галузі).

Особливої ​​різниці для авто навряд чи буде – основні сили будуть кинуті на те, щоб у водіїв було якнайбільше вільного часу (і уваги) для споживання контенту.

Вікторія Тарнова
Прихильник довготривалих торгів та надійних стратегій. Незалежний аналітик. Вважає криптовалюти меккою для інвестора. Редактор "SellBuy"
spot_img

More articles

spot_img

Останні статті