🧨 NFT – це спосіб швидко та надійно передавати права володіння предметами цифрового мистецтва через децентралізований блокчейн… напевно. Принаймні, таким є опис роботи NFT по своїй суті. Чи не таким?
Насправді, покупка токена модної картинки найчастіше робить тебе щасливим власником посилання на якесь місце в інтернеті, де лежить заповітне з ображення (а може вже й не лежить – ми ж цей сервер не контролюємо?), але не дає нам жодних ексклюзивних прав на використання цієї картинки або обмеження інших людей у її використанні.
#AuctionUpdate #BAYC #8817 sells for a RECORD $3,408,000 USD! This is the first time it has been made available since it was minted. Less than 1% of all Bored Apes have the gold fur trait. From the collection of @j1mmyeth #NativelyDigital pic.twitter.com/HfFTpEOIUh
— Sotheby’s Metaverse (@Sothebysverse) October 26, 2021
Проте вже всі бачили ці NFT-картинки з мавпами. Зображення з таким приматом обійдеться як мінімум $300 тисяч, а ціна деяких досягає мільйонів.
Звідки такий хайп і такі гроші? Нещодавно у блозі Read Max з’явилася цікава версія. Виявляється, чимало цих NFT-євангелістів серед знаменитостей за дивним збігом обставин співпрацюють з компанією Creative Artists Agency (CAA), яка, у свою чергу, має частку в OpenSea — майданчику з продажу NFT з поточною оцінкою близько $13 мільярдів.
Періс Хілтон про NFT-мавпу pic.twitter.com/ycilbi1iNL
— James Kelleher (@etienneshrdlu) January 25, 2022
Наприклад: Джиммі Фаллона представляє CAA, які мають частку в OpenSea. Ештон Катчер також є клієнтом CAA, і має власну незалежну частку в OpenSea через свою компанію Sound Ventures. Партнер Катчера з Sound Ventures, музичний менеджер Гай Озері, володіє платформою Pearpop для колаборацій ТікТок-інфлюенсерів зі знаменитостями – на зразок тієї ж Періс Хілтон, яка якраз користується Pearpop. І так далі, далі. Ось ціла схема:

Що маємо?
Компанію, яка де-факто монополізувала ринок купівлі-продажу NFT. Купу знаменитостей, які піарять картинки. І зростаючий хайп, який піднімає ціну на ці картинки. Ось вам “проста” реферальна бізнес-схема 21-століття 🙂