Додому Загальне “Гепи” у трейдингу: розбираємо поняття

“Гепи” у трейдингу: розбираємо поняття

Технічний аналіз з повною відповідальністю можна назвати базою будь-якого трейдера. Його використання дає можливість дослідити ситуацію на фінансовому ринку і правильно обрати стратегію.

Gap (Геп) – одне із понять технічного аналізу, яким позначається значна різниця між вартістю експірації попереднього таймфрейму і вартістю відкриття наступного часового інтервалу на графіку котирувань. З англійської цей термін перекладається, як «розрив». І візуально дійсно його нагадує.

 Трейдери з довгим практичним досвідом при використанні терміну «Геп» вважають, що вартість проведення остаточних підрахунків минулої торгової сесії не відповідає вартості робочого дня, що йде наступним. Саме тому на графіках і виникає своєрідний розрив.

 Часто поняття Gap застосовують ще і для позначення значної різниці між котируваннями, що знаходяться поряд. Причиною виникнення саме таких явищ може бути публікація важливих новин економіки, незапланованих і неочікуваних. Такі фактори стають каталізатором збільшення різниці між котируванням. Нерідко показник досягає рівня, більшого в кілька разів від попереднього. На графіку котирувань подібне явище не завжди має вигляд розриву, а може виглядати просто як подовжений елемент.

 Чому з’являються «Гепи» на валютному ринку Форекс

 Причин, через які Gap з’являється на Форексі, доволі багато. Один із факторів їх появи – технічний чинник, адже для надходження котирування в термінал використовується обмежений потік. Проте саме ця передумова не має ніяких наслідків для торгів.

 Є ще декілька не менш важливих причин, що сприяють виникненню розривів, а саме:

  • Публікація важливих економічних новин, про що ми вже згадували;
  • Дні закриття певного періоду, наприклад, місяця чи року;
  • Святкові дні.

Перші два фактори – найбільш важливі і значимі для трейдера. Професіонали не рекомендують здійснювати торгівлю і відкривати угоди в ці дні, адже котирування можуть різко стрибнути, і спрогнозувати в яку сторону не може ніхто. Майже всі таймфрейми включають  «Гепи» в межах активної торгової сесії, тому інколи може здатися, що виникають вони випадково. Однозначно слід пам’ятати: вони точно не можуть бути вартими уваги в якості сигналу.

 Робота з «Гепами» котирувань  повинна врахувати не тільки їх присутність на графіку, але і причину, яка спричинила  появу. Вплив на формування найбільш популярних активів має багато факторів, в тому числі: теракти, революції, природні катаклізми. Варто тільки згадати, скільки розривів з’явилося і наскільки відчутним було падіння валютних цін в 2012 році, коли стався вибух на Фокусимі.  І це трапилося з доволі стабільними компаніями, що вже говорити про інші.

 Типи «Гепів» на Форексі

 Залежно від спрямованості розриви ділять на два види: розрив вниз і розрив вверх. При першому мінімальна вартість активу під час закінчення дії ф’ючерсного контракту перевищує його максимальну вартість у момент відкриття наступного торгового дня. У «Гепі» вниз все навпаки.

 Існує ще одна класифікація цього явища, за основу якої береться вид розриву:

  • Стандартний, що з’являється при незначному торговельному обсягу. Найчастіше є ознакою бічного руху вартості. Його варто сприймати як сигнал низької зацікавленості певним активом саме з таким рівнем вартості;
  • Прискорення. Такий вид розриву є ознакою середини руху вартості. Говорить про його за  продовження  за чинним вектору. Є сигналом значного інтересу до активу;
  • Під час пробою рівня. «Геп» з’являється, коли починається достатньо сильний рух вартості активу, а обсяг торгів значний;
  • Виснаження. Розрив такого типу характерний швидкій зміні руху вартості, коли торговельні обсяги високі.

Поява Gap найбільш характерна саме для валютного ринку Форекс. Але і ринок акцій і ф’ючерсних контрактів також може зафіксувати виникнення розривів. Найчастіше саме таким способом трейдери реагують на економічні новини, що публікуються несподівано.

 Як впливають маркет-мейкери на виникнення Gap

 Повноцінним учасником будь-якої торгової біржі є маркет-мейкери. На Форексі їх, звісно, також можна зустріти. Основна їх мета: об’єднати зусилля для отримання переваги над приватними трейдерами. Вони довгий час можуть витримувати свою позицію, при цьому їх спрямованість не має особливого значення.

 Коли новий торговельний день на Форексі починається з з відривом від вартості вчорашньої експірації, такі «творці ринку» зазвичай бувають у програші. Але це не заважає їм продовжувати йти проти тренду. Для підтримки свої цілі вони можуть підняти чи опустити вартість до тої позначки, що зафіксувалася на вчорашній експірації, змінити напрям руку і почати роботу уже по тренду.   Щоб мати змогу проводити прибуткові торгові операції, біржовому гравцю дуже важливо правильно визначити маркет-мейкерів. Це дозволить оцінити їх дії і вибрати необхідну стратегію. Завдання доволі легке: просто звертайте уваги на тих трейдерів, які закривають розриви. Лише один із ста в такому випадку не маркет-мейкер, решта – точно «диригенти» ринку.